Çarşamba

8.sınıf bisiklet yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 143 ile sayfa 182 arasındaki cevapları

8.sınıf bisiklet yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 cevapları
 
GERİ

























































 
İsviçre Medeni Kanunu'nun alınmasında ne­ler etkilidir?
>    Avrupa'daki medeni kanunların en yenisi olması
>    Sorunlara akılcı ve pratik çözümler getir­mesi
>    Kadın - erkek eşitliğine dayanması
>    Avrupa medeni kanunlarının tümünden ya­rarlanmış olması
>    Demokratik olması
 
Medeni Kanun'un kabulünün sonuçları ne­lerdir?
>    Kadınlarla erkekler arasında toplumsal ve ekonomik alanda tam bir eşitlik sağlanmış­tır.
>    Evlilik, devlet kontrolü altına alınarak resmî nikâhın zorunlu olması kabul edilmiştir.
>    Tek eşle evlilik zorunlu hâle getirilmiş ve modern Türk ailesi kurulmuştur.
>    Mirasta kız ve erkek çocuklar arasında eşit­lik sağlanmıştır.
>    Boşanma belli şartlara bağlanmıştır. Bo­şanma hakkı kadınlara da verilmiştir.
Toplumsal yaşam çağdaş gelişmelere göre düzenlenmiştir.
Kanunlar, Türkiye Cumhuriyeti'nin bütün vatandaşlarına uygulanabilir hâle getiril­miştir.
Türkiye'deki azınlıklar, Lozan Antlaşma­sının kendilerine tanıdığı haklardan vaz­geçmişler ve Türk Medeni Kanunu kapsa­mına alınmışlardır. Patrikhane ve konsolos­lukların mahkeme kurma yetkilen de sona ermiştir.
 
Harf İnkılabı'nın (1928) nedenleri nelerdir?
Türkiye'de okuyup yazmayı kolaylaştırarak
okuryazar oranının artırılmak istenmesi
Arap harfleriyle okuyup yazmanın idareci­:» lerin ve ilmiye sınıfının imtiyazında olması, okuma yazmanın bir ayrıcalık olmaktan çı­karılmak istenmesi
>    Arap harflerinin Türkçenin fonetiğine (ses düzeni) uymaması
>    Arap harflerinin sağdan sola yazılmasının matbaacılık tekniği ve daktilo açısından de­zavantajlarının olması
>    Arap ve Fars kültürünün yerine Avrupa uluslarının bilim ve kültürünün benimsen­mesi
 
Harf İnkılabı'nın sonuçları nelerdir?
Batı dünyası ile yakınlaşma yolunda önemli bir adım atılmıştır.
Çağdaşlaşmada önemli bir engel olan yazı sorunu çözümlenmiştir.
Okuryazar oranı sürekli artarken basılan ki­tap sayısında da büyük artış olmuştur.
Bilim ve teknolojideki ilerlemeler ve kültür alışverişi hızlanmıştır.
 
Türkiye Cumhuriyeti'nin eğitim ve kültür alanında inkılaplar yapmasında neler etkili­dir?
Eğitim ve öğretimde çatışmayı ortadan kal­dırarak birlik ve beraberliği sağlama
Eğitim ve öğretim faaliyetlerini çağdaşlaş­tırma ve laikleştirme
Eğitim yaygınlaştırılmasını ve kolaylaştırıl­masını sağlayarak her alanda yeterli ele­man yetiştirme
Eğitim ve öğretimde cinsiyet ayrımı yapma­dan fırsat eşitliğini sağlama
Türk dilini ve tarihini araştırma ve geliştirme
Eğitim - öğretim kurumlarını tek elden yö­neterek ortak bir kültürün doğmasını sağ­lama
 
Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun kabulünün sonuçları nelerdir?
>    Bütün eğitim kurumları Millî Eğitim Bakan­lığına bağlanmıştır.
I
>    Medreseler kapatılarak bütün birikimleri Millî Eğitim Bakanlığına aktarılmıştır.
>   Osmanlı Devleti zamanında din eğitimi ve­ren kurumlar kapatılarak yerlerine ilahiyal i       fakültesi ve imam hatip gibi okullar açılmış 1 tır.
 Yabancı okulların ders programlarına Türk­çe dersler konulmuştur.
 > Yabancı okulların Türk müfettişleri tarafından denetlenmesi kararlaştırılmıştır.
 >   Okullardaki dinî ve siyasi amaçlı simgeler kaldırılmıştır.
> Eğitim laikleştirilerek ikilikler ortadan kaldırılmıştır.
 >  Şeriye ve Evkaf Vekâleti bütçesinden okul­lara ve medreselere ait olan birikimler millî eğitim bütçesine aktarılmıştır.
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder