“FEN - TEKNOLOJİ - TOPLUM - ÇEVRE” KAZANIMLARI
1. Bilimsel bilginin gelişiminde deney
yapar, delil toplar, olaylar ve kavramlar arasında ilişki kurar, olası açıklamalar
önerir, hayal gücünün rolünü tanımlar ve örneklerle açıklar.
2. İnceledikleri doğal olaylar hakkında
geçmişte ve günümüzde ortaya atılarak kabul görmüş olan düşünceleri ve
teorileri belirler ve karşılaştırır.
3. Bilimsel bilginin yeni kanıtlar
ortaya çıkması durumunda nasıl değişip geliştiğine örnekler verir.
4. Bilimsel bilginin oluşturulmasında ve
başkalarına açıklamak amacıyla sunumunda modellerden yararlanmanın yerini ve
önemini bilir.
5. Birçok teknolojik ürün veya sistemin
sorun, gereksinim veya talepleri karşılamak amacıyla geliştirilebileceğini ancak
teknolojinin daima her sorun veya gereksinime yönelik mutlak çözümler üreterek
bunları ortadan kaldıramayacağını anlar.
6. İşlev, güvenlik, maliyet, estetik ve
çevresel etkiler vb. açılardan hiçbir teknolojik tasarımın mükemmel olmadığını;
kullanılan materyallerin özelliklerinin ve doğa kanunlarının teknoloji
ürünlerini sınırlandırdığını anlar.
7. Teknolojinin aynı konuda tarih içinde
farklılıklar gösterdiğini, değişim geçirdiğini ve yeni geliştirilen teknoloji ürünlerinin
öncekilerden izler taşıdığını fark eder ve bu durumu örneklerle açıklar.
8. Teknolojik tasarımın tasarım
özelliklerini belirlemek, ön tasarım ve iş bölümü yapmak, model ve
simülasyondan faydalanmak, deneme üretimi ve ürünün değerlendirilmesi gibi çeşitli
aşamalardan oluşan bir süreç olduğunu anlar.
9. Teknoloji ürünleri geliştirmede hayal
gücü, yaratıcı düşünme, kültür ve gelenekler, matematiksel bilgi, doğanın işleyişi
hakkında fen yoluyla elde edilen bilgiler ile insanların fark edebilme ve kaynağı
ne olursa olsun başlangıçta tamamen ilişkisiz görünebilen bilgi, olgu ve
malzemeleri bir teknolojik ürün yapmak amacıyla bir araya getirebilme yeteneği
gibi birçok kaynaktan yararlanıldığını anlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder