Çarşamba

7.sınıf meb yayınları fen ve teknoloji çalışma kitabı sayfa 9 ile sayfa 36 arasındaki tüm sayfaların cevapları

7.sınıf meb yayınları fen ve teknoloji çalışma kitabı sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 cevapları
 
 




















































 
Nüfus artış hızının yüksek olmasının olumlu sonuçları nelerdir?
iş gücü ucuzlar.
İhracatta rekabet artar.
Mal ve hizmete talep artar. Vergi gelirleri artar.
Nüfus gençleşir.
 
Nüfusun caydırıcı gücü (askeri) artar. Gelişmiş ülkelerin nüfus özellikleri nelerdir?
> Doğum oranı düşüktür.
> Nyfus artış hızı yavaştır.
> Kalkınma hızı yüksektir.
> Yaşam standardı yüksektir.
> Sağlık ve eğitim hizmetleri yeterlidir.
> Bebek ölümü azdır.
> Tüketim azdır.
> Kentlerde yaşayan insan sayısı fazladır.
> Eğitim seviyesi yüksektir.
> Yaşlı nüfus fazladır.
> Enerji tüketimi fazladır.
> Ulaşım yolları gelişmiştir.
> Tarım gelişmiştir.
 
Gelişmemiş ülkelerin nüfus özellikleri nelerdir?
Doğum oranı yüksektir.
Kalkınma hızı düşüktür.
Yaşam standardı düşüktür.
Sağlık ve eğitim hizmetleri yetersizdir.
Bebek ve anne ölümü fazladır.
Tüketim fazladır.
Köylerde yaşayan insan sayısı fazladır.
Eğitim seviyesi düşük, okuryazar sayısı azdır.
Yaşlı nüfus azdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder